TARINA

TURUN BISNESSEURAN TARINA

Turun Bisnesseuran tarina alkoi lokakuussa 2018 Turun Manhattanin K-Supermarketin parkkipailla. Hannu Karell tunnisti parkkipaikalta Miikka Kurvisen Ford Mondeon tutuista MM Turvapalvelujen teipeistä. Hetkeä myöhemmin Hannun ja Miikan katseet kohtasivat parkkipaikalla. Hetkeä myöhemmin paiskattiin kättä, ja vanhat kaverukset vaihtoivat kuulumisia. Nanosekunissa keskustelu siirtyi jääkiekkoon ja Miikka tiedusteli mahdollisuutta päästä mukaan johonkin joukkueeseen. Yksikään Hannun ehdottama ajankohta ja joukkue ei miellyttänyt Miikan vaativaa makua. Ainoa vaihtoehto oli perustaa oma joukkue. Näin syntyi Turun Bisnesseura eli TBS.

Bisnesseuran ensimmäinen virallinen kokous pidettiin ravintola Bowlerin kabinetissa. Pöytäkirjasta löytyy paikallaolijat Miikka Kurvinen, Hannu Karell, Juha Juntikka ja Janne Halme. Johtoryhmä oli kasassa. Meillä oli vahva visio siitä, että haluamme luoda jotain sellaista, mitä vielä ei ole olemassa. Turussa pelataan joka aamu höntsäkiekkoa, mutta me halusimme paljon enemmän.

Suunnittelimme logon ja peliasun. Houkuttelimme mukaan kavereita ja saimme kasaan riittävän kokoonpanon ensimmäiseen tapahtumaan Marli Areenalle. Halusimme viedä tapahtuman aivan toiselle tasolle, mihin normaalisti on totuttu. Hankimme pukuhuoneisiin Hartsportit, hedelmät, musiikin. Buukkasimme aamupalan Marli Areenan Business Clubilta ja kiinnitimme tapahtumalle otteluisännän.

Ensimmäinen tapahtuma oli menestys. Ryhmähenki ja palaute olivat uskomattomia. Ymmärsimme kaikki, että olemme luoneet jotain sellaista, mille on aitoa kysyntää ja tarvetta.

Lisäsimme vettä myllyyn. Kiinnitimme joukkueeseen muutaman kovan pelurin turvaamaan pelillistä puolta. Lanseerasimme ”Aamun tulikuuma” -pelaajapokaalin, mistä taistellaan joka matsiaamu vimmatusti.

Bisnesseuran toiminnassa on haettu kätisyyksien lisäksi ennen kaikkea sitä, että ryhmä koostuu samanhenkisistä jäsenistä. Jokainen bisnesseuran jäsen on vahvasti mukana liike-elämässä. Jokaisella jäsenellä on halu liikkua ja verkostoitua. Jokaisella jäsenellä on myös aito vilpitön halu olla tekemässä hyvää. Halusimme liittää mukaan hyväntekeväisyystoiminnan. Valitsimme kohteeksi lapset ja nuoret, erityisesti syrjäytymisvaarassa olevat.

Toteutimme joulukuussa 2018 hyväntekeväisyyskeräyksen Turun Iceheartsille, joka on lasten ja nuorten syrjäytymistä joukkueurheilun voimin ehkäisevä yhdistys. Tästä syntyi kipinä tehdä jotain vielä enemmän.

Maaliskuussa 2019 järjestimme hyväntekeväisyysottelun, joka kantoi nimeä Vielä Kerran Keni! Haastoimme otteluun legendaarisen Pietarinkadun Oilersin. Tapahtuma sai turkulaiset liikkeelle ja 16.3.2019 Marli Areenalla nähtiin kauden ennätysyleisö, mikä siivitti Tyksin lastensairaalalle yli 30 000 euron hyväntekeväisyystuoton. Ymmärsimme, että meillä on käsissämme sellainen konsepti, minkä haluamme viedä päätyyn asti.

Viimeistään nyt kannattaa iskeä seurantaan #turunbisnesseura. Pääset mukaan toimintaan liittymällä Bisnesseuran kummiksi.

TILAA UUTISKIRJE

Liity mukaan ja pysyt mukana menossa!

TBS INSTAGRAM

TUNNETTA.LIIKETTÄ.VIIHDETTÄ.